دیوید اگیلوی در سال ۱۹۳۱ آکسفورد را ترک کرد تا یک سرآشپز کارآموز در پاریس باشد. پس از یک سال، او به کشور خود اسکاتلند بازگشت و یک نماینده فروش خانه به خانه برای اجاق های آشپزی شد.
کارش خیلی خوب بود از این رو مدیرش خواسته بود تا یک راهنمای فروش اجاق برای همکارانش بنویسد. آن راهنما از آن زمان تا بحال بهترین دستورالعمل فروش بوده است. برادر اگلیوی دفترچه ی راهنمای او را در آژانس تبلیغاتی که کار می کرد به رئیسش نشان داد. این آژانس یک کار به دیوید پیشنهاد کرد.
او به مدت هفت سال، شش روز در هفته و ۱۲ تا ۱۴ ساعت در روز کار می کرد – و از این راه در آمد داشت. هر مسئولیتی که آژانس راه اندازی می کرد، آن را به عهده می گرفت.
در نهایت، اگلیوی سازمان بسیار موفق خود را تاسیس کرد. او اکنون با عنوان پدر تبلیغات شناخته می شود.
پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، به نیروی دریایی ملحق شد.
او می گوید: “هنگامی که در سال ۱۹۶۴ خدمت سربازی را تمام کردم، پولی برای رفتن به کالج نداشتم، بنابراین به عنوان یک فروشنده در دایره المعارف کالیر (Collier’s Encyclopedia) کار کردم.” “من در طی چند سال ۱۰ شغل داشتم تا زمانی که John Capra ، دوستی که مشاور استخدامی بود، گفت که من باید صنعت زیبایی را امتحان کنم. او گفت که شروع این کار نه تنها پول زیادی نیاز ندارد، بلکه به هیچ وجه پایانی برای آن نیست.”
اگر چه DeJoria به عنوان نماینده فروش کالای مراقبت از مو بسیار خوب عمل کرد، اما بخاطر عملکرد ضعیفش در کارهای فرهنگی اخراج شد.
تا سال ۱۹۸۰ DeJoria از فروش محصولات دیگران خسته شد. او و دوستش Paul Mitchell تصمیم گرفتند یک کسب وکار راه بیندازند. آنها فقط ۷۰۰ دلار در بانک داشتند. برای صرفه جویی و تامین مقدار سرمایه ی لازم، DeJoria تصمیم گرفت در ماشینش زندگی کند. امروزه این شرکت بیش از یک میلیارد دلار درآمد سالیانه دارد.
او می گوید: “اگر شما آماده (رد شدن) باشید، پس از آنکه چند در به روی شما بسته شد، به راهتان ادامه می دهید و متوقف نخواهید شد.” “شما هنوز هم باید در مقابل در شماره ۱۶ به اندازه ی در شماره ۱ اشتیاق داشته باشید.”